• Kermis op de Basis, Park Vliegbasis Soesterberg

  • De broedplaats voor ‘creatieve ontregeling’

  • 800m2 ruimte voor innovatie en transformatie

  • Of online en hybride sessies

  • Specialisten in interactief en immersief

  • pioniers in volkscultuur, erfgoed, kunsten én technologie

The Water Arch

De Waterpoort op SXSW Festival 12-15 maart

DROPSTUFF MEDIA heeft een nieuwe installatie ontwikkeld: ‘De Waterpoort’, een interactieve installatie die het steeds groter wordende watergebruik bij een breder publiek op een speelse manier onder de aandacht brengt.

Het is een abstractie van een klassiek draaiorgel. Door aan het wiel te draaien wordt water opgepompt dat zich via een heel watersysteem in een grote bak boven je hoofd verzamelt. Bij 134 liter valt dat over je heen. (Over een grote transparante koepel) 134 liter* is de hoeveelheid die elke Nederlander elke dag gemiddeld gebruikt. In Amerika ligt het gemiddelde dagelijkse watergebruik zelfs op maar liefst 310 liter* per persoon per dag. De muziek is een bewerking van een opname van een beroemd draaiorgel uit de jaren ‘50 en ‘60 uit het archief van Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid.

Van 12-15 maart 2023 zal de Waterpoort te zien zijn op de Creative Industries Expo van het SXSW Festival in Austin, Texas, USA.  (*drinkwaterplatform.nl / epa.gov )

‘Kermis op de Basis’ – werkplaats en experience

Onze werkplaats is op Park Vliegbasis Soesterberg. Daar presenteren we ‘Kermis op de Basis’: een 800 m2 media playground met de installaties van De Koude Kermis als unieke setting voor innovatieve dagprogramma’s gericht op het creëren en versterken van innovatie- en transformatievermogen. De ruimte is daarnaast uitermate geschikt voor uw eigen workshops, heisessies, hybride of online bijeenkomsten tot 25 personen. Uiteraard met goede catering en opties voor grotere events tot 450 personen. Meer info? 035-6771912 of kermisopdebasis@dropstuff.nl

Over DROPSTUFF MEDIA

DROPSTUFF MEDIA is een pionier in media ontwerp en creëert immersieve kunstwerken en interactieve experiences. DROPSTUFF bedenkt, realiseert en presenteert zowel autonoom als in opdracht.

Immersieve Media Installaties
DROPSTUFF MEDIA is een specialist in het ontwikkelen van media installaties en tentoonstellingen in de openbare ruimte, in binnensteden, op festivals, voor musea, culturele organisaties en tijdens diverse evenementen.

We verbeelden verhalen voor brede publieksgroepen. Door nieuwe technieken te verbinden aan inhoudelijke verhalen ontstaan spannende belevingsconcepten. Actieve participatie en en een breed publieksbereik zijn de kernwoorden in veel van onze producties.

De Koude Kermis
De Koude Kermis is de playground van DROPSTUFF MEDIA. Een plek waar volkscultuur, erfgoed, kunst en technologie elkaar ontmoeten en waar geëxperimenteerd wordt met het toegankelijk maken van nieuwe verhalen voor een breed inclusief publiek. De Koude Kermis reist langs zowel galeries als echte kermissen en alles daar tussenin.

Kermis op de Basis
Sinds 2020 heeft De Koude Kermis een vaste plek in een voormalige vliegtuigshelter uit de Koude Oorlog op Park Vliegbasis Soesterberg. De shelter is als experience een unieke event-locatie waar ‘creatieve ontregeling’ centraal staat. De locatie wordt bijvoorbeeld ingezet voor zakelijke events als congressen, heisessies, workshops, innovatie- of transformatietrajecten.

Educatieprogramma
DROPSTUFF MEDIA biedt aan het Voortgezet Onderwijs en het MBO een Educatieprogramma over Mediawijsheid onder de titel ‘Alles tussen Kunst en Kermis’. De workshops bieden differentiatie naar intensiteit, leeftijd en niveau. De workshops kunnen plaatsvinden bij Kermis op de Basis in Soesterberg, maar kunnen ook op school worden aangeboden.

Niet alleen jongeren zijn geïnteresseerd in de nieuwste ontwikkelingen. DROPSTUFF MEDIA ontwikkelt onder de titel ‘The Portal’ een speciale virtual reality-workshop die aangeboden wordt aan de dagbesteding van verzorgingshuizen.

Eerdere berichten

Photobooth Lowlands 2015 – kunst op het grote scherm !

3 dagen, 3 decors en meer dan 300 foto's waarin Lowlanders…

Campagne Mauritshuis op Den Haag Centraal

Het Mauritshuis presenteert een mooie campagne omtrent het…

Wekelijks 1,3 miljoen kijkers voor kunst en cultuur

Unieke samenwerking tussen mediabedrijf en kunstplatform; ‘Samen…

Brochure DS_Educatieprogramma 2015/16 is uit!

Download hier de nieuwe brochure met alle informatie over het…

DROPSTUFF.nl geselecteerd voor Programmaregeling Jouw Geld

Tien projecten die financieel gezond gedrag bij jongeren bevorderen,…

Gamen met Squishy in Artis tijdens museumnacht

DROPSTUFF.nl realiseerde in samenwerking met ontwerper Thomas…

THE BRIDGE – Nederland-Zweden

De afgelopen maanden realiseerde DROPSTUFF.nl het project THE…