Video: door Thomas van den Berg
SLOW is een game, die speciaal is ontwikkeld voor gebruik op grote schermen in de openbare ruimte en is een gezamenlijk project van DROPSTUFF.nl gameontwerper Thomas van den Berg.
In SLOW wordt je als speler uitgenodigd om je fysiek te bewegen in een omgeving waarbij virtueel en werkelijkheid versmelten. Het doel van het spel is om Squishy te vangen, een nieuwsgierig kwalletje die rustig het scherm rondzwemt. Hij laat zich echter niet zo makkelijk pakken: hij vlucht als je op hem af rent. Doordat de speler in tegenstelling tot de meeste games niet snel moet zijn, maar juist langzaam, ontstaat er een performance waarin het verschil in snelheid tov de publieke omgeving centraal staat.
In beeld en op facebook
Zorg dat je beheerst en rustig bent, zet Squishy op je hoofd. op dat moment neemt hij jouw identiteit aan, ben je prominent in beeld, komt jouw foto op facebook én scoor je punten. Zorg dat andere spelers geen punten krijgen door te duwen, te trekken, te rennen of te springen.
SLOW werd in november 2014 officieel gepresenteerd op de Museumnacht Amsterdam in Artis.
Game ontwerp
voor urban screens
2014
I.s.m:
Thomas van den Berg
Ondersteund door:
Gamefonds