Tail

Op donderdag 22 december om 15:00 vond de eerste publieke playtest van de interactieve game “Tail” plaats. Deze experimentele game, ontwikkeld door een groep studenten afkomstig van de HKU Games en Interactie uit Utrecht, geeft alle bezoekers en passanten van het stationsplein een virtuele “staart” waarmee ze naar elkaar en naar een gouden bal kunnen zwaaien.

In samenwerking met de HKU meldde Fatplant – een team bestaande uit studenten Jip van der Spoel, Loren de Bont en Rian Goossens – zich aan om als eerste een interactieve applicatie maken speciaal voor dit scherm, dit als afstudeeropdracht.

De game “Tail” is bedoeld als experiment naar de mogelijkheden van nieuwe media technologie en kunst in de openbare ruimte. Door middel van live doorgezette webcambeelden krijgt iedereen die voor het scherm loopt automatisch een virtuele staart. Deze staart zweeft achter het lichaam aan en geeft mensen de mogelijkheid om naar elkaar te zwaaien en een spel met een gouden bal te spelen.

Door het inzetten van interactieve en experimentele media apps wordt heel Hilversum uitgedaagd om op een nieuwe manier naar de stad en zichzelf als Mediastad te kijken. “Tail” is tussen 22 december en 10 januari elke drie uur te spelen op het Stationspleinscherm in Hilversum

Game

2016

Gemaakt door: Team Fatplant – Jip van der Spoel, Rian Goossens  & Loren de Bont onder begeleiding van Richard van Tol

In het kader van: The Bridge Hilversum

Samen met: Beeld & Geluid, Gemeente Hilversum, Ngage Media